10:37 π.μ. | Αναρτήθηκε από
Σταυρόπουλος Άκης |
Επεξεργασία ανάρτησης
Μια αυγή, άκουσε πολύ βαθιά μέσα του ν’ ανεβαίνει η φωνή του Θεού του ο πάτερ Διονύσιος...
...
Φώναξε του Στεφανή:
- Η ξυλεία κ’ η πέτρα από τα νταμάρια να κατέβει κάτω στην πεδιάδα, διάταξε.
Ο παραγιός κοντοστάθηκε.
- Άλλαξες γνώμη για τη θέση της; Όμως κινδυνεύει κοντά στο ποτάμι, τόλμησε.
- Τι πράμα; ρώτησε ο καλόγερος.
- Η εκκλησιά, είπε το παιδί.
- Δεν θα χτίσουμε εκκλησιά, είπε. Και κανένας πια δεν θα κινδυνεύσει …
Μπήκε η άνοιξη. Ο ήλιος άρχισε να ψήνει τα καλαμπόκια, τα κορμιά των εργατών…Κάτω απ’ το μυστρί και τη βαριά το γιαπί κάθε μέρα πιο πάνω. Χαράματα τυφλά ο ποταμός τους δρόσιζε τα μέτωπα κι αυτοί τον πολεμούσαν…Φωνάζονται πια με τα μικρά τους ονόματα, ο Βλάσης, ο Γιώργης, ο Αρτέμης.
«Γιώργη φέρε το τρυπάνι, Βλάση τη σκάλα, Αρτέμη πιο λιανή πέτρα». Μια μέρα ήρθε ο Αρτέμ-μπέης καβαλάρης.
- Ο Αλλάχ να σας ευλογεί, είπε. Τι χτίζετε;
- Ένα γεφύρι, είπε ο πρωτομάστορας...!
Είναι ένα μικρό απόσπασμα από το πάρεργο ενός ποιητή, λογοτεχνική προσέγγιση από το Γιάννη Δάλλα ενός, σημαντικού για το γενέθλιο τόπο του, γεγονότος: την κατασκευή του γεφυριού του Καλόγηρου στη Φιλιππιάδα της Πρέβεζας.
Ο ηγούμενος ενός μοναστηριού της περιοχής του Προφήτη Ηλία αποφάσισε στα μέσα του 19ου αιώνα να ενώσει τον Λούρο με ένα πέτρινο τοξωτό γεφύρι. Το χειμώνα τα νερά από τις βροχές στην περιοχή επεκτείνονταν τόσο που σχημάτιζαν λίμνη, για αυτό και η απόφαση ήταν τολμηρή. Η κατασκευή ήταν δύσκολη διήρκησε κάμποσα χρόνια πάντα όμως με την χρηματική υποστήριξη
του μοναστηριού, η οποία ανήλθε στα 120.000 γρόσια. Μόνο οι ηγούμενοι άλλαξαν.
Το γεγονός, με πολύτιμες λεπτομέρειες, καταγράφεται, σαν ενθύμηση, σε εκκλησιαστικό βιβλίο της Άρτας, γύρω στα 1870. Το 1853 τον Φεβρουάριο άρχισε η οικοδομή της γεφύρας Ινάχου ποταμού με έξοδα του Πανοσιώτατου καθηγουμένου της Ιεράς και Σεβάσμιας ενοριακής μονής του προφήτη Ηλία κ. Διονυσίου από το Λευτεροχώρι, ο οποίος δεν πρόφθασε να το τελειώσει, διότι το 1857 τον Απρίλιο απεβίωσε. Ο διάδοχος αυτού, ο κ. Ιερόθεος από την Άρτα τελειοποίησε τη γέφυρα μαζί με τις έξω καμάρες και με δαπάνες από την ίδια ιερά μονή.
Το πρώτο και το δεύτερο στοίχισε υπέρ τα 120.000 γρόσια. Τελείωσε αυτό γύρω στα τέλη του έτους 1861. Αυτό αναφέρεται στην ενθύμηση.
Τα παραπάνω επαληθεύονται, τουλάχιστον όσον αφορά τα πρόσωπα, απ’ όσα έγραψε, δέκα χρόνια αργότερα, ο Ιωάννης Λαμπρίδης, ο οποίος, ας σημειωθεί, αγνοούσε τότε την ενθύμηση - θα δημοσιευτεί μόλις στα 1929 στο περιοδικό «Ηπειρωτικά Χρονικά». Ωστόσο, μεταξύ τους, επισημαίνονται μικρές διαφορές στο χρόνο αποπεράτωσης του έργου και στο ύψος της συνολικής δαπάνης.
Να δούμε τι έγραψε ακριβώς και ο Λαμπρίδης: Ο ηγούμενος της Μονής αυτής Διονύσιος από το Ελευθεροχώρι κατέβαλε 640 οθωμανικές λίρες για την κατασκευή της γέφυρας στον ποταμό Λούρο μεταξύ των τμημάτων Καρβασαρά και Κάμπου και των χωριών Χαλκιάδες και Ελευθεροχώρι. Ο διάδοχος αυτού Ιερόθεος ο Μπάικος από την Άρτα για την αποπεράτωση του έργου (1867) έδωσε 360 οθωμανικές λίρες.
Ίσως οι πληροφορίες που μας δίνει ο άγνωστος ιερωμένος που έγραψε την ενθύμηση να είναι πιο ακριβείς γιατί βρισκόταν πιο κοντά στο χώρο και το χρόνο που συνέβη το γεγονός.
Το γεφύρι του Καλόγηρου ανατινάχτηκε τη δεκαετία του 1940, στα χρόνια της κατοχής! Τελικά, χρειάστηκε καιρός πολύς, για να βρεθούν αληθινά ντοκουμέντα σε σχέση με το γεφύρι. Έτσι αποκαλύφθηκε η φιγούρα του χαμένου γεφυριού.
Σε δύο φωτογραφίες ντοκουμέντα το γεφύρι φαίνεται μέσα στους βάλτους σχεδόν αχρηστεμένο να περιμένει την τελική του καταστροφή (1941). Η μία περιλαμβάνεται στο λεύκωμα της Μαρίας Χρουσάκη που τύπωσε η Εθνική Πινακοθήκη το 2000. Στο λεύκωμα αυτό, βλέπουμε το γεφύρι μέσα στους βάλτους, σχεδόν αχρηστευμένο, να περιμένει το τέλος του που πλησιάζει. Η Χρουσάκη το βρήκε και το αποθανάτισε το 1941, όταν ανέβαινε στο μέτωπο. Ενώ η άλλη είναι τραβηγμένη από τον Fred Boissonnas πριν σχεδόν 100 χρόνια.
Το γεφύρι είχε χτιστεί στη δυτική άκρη του κάμπου της Άρτας, κάτω από το ύψωμα Ηλιοβούνι (560 υψόμετρο.) όπου και το μοναστήρι του Προφήτη Ηλία.
Πιο κοντινά του χωριά, το Ελευθεροχώρι και η Φιλιππιάδα. Μετά το 1881, ανάμεσά τους, θα χτιστεί κι η Νέα Φιλιππιάδα. Ο δρόμος που διασχίζει τους αρχικά δύο, μετέπειτα τρεις οικισμούς φεύγοντας για το γεφύρι, είναι τότε ένα στενό, χαμένο στη βλάστηση, μονοπάτι. Ο κεντρικός δρόμος Άρτας - Ιωαννίνων, ξεκινώντας απ’ τη Σαλαώρα, το επίνειό τους, περνά ανατολικότερα, από Χανόπουλο και Γκρίμποβο, κατευθυνόμενος στα Πέντε Πηγάδια. Όσοι έρχονται από Πρέβεζα, πρέπει να ανεβαίνουν στις δυτικές πλαγιές του Λιοβουνιού, να κατεβαίνουν στο ξύλινο πια γεφύρι της Πάσσενας, στην Παντάνασσα, και να συναντούν το μεγάλο δερβένι στα Μουλιανά (Γοργόμυλο).
Λοιπόν, σ’ αυτόν τον κάμπο, βάλτο, που όλοι αποφεύγουν, δεν μπορούν να διασχίσουν, το γεφύρι του Καλόγηρου φαντάζει το λιγότερο άχρηστο. Τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν και μάλιστα ραγδαία γύρω στο 1890, που γίνεται η νέα χάραξη του δρόμου Άρτας - Ιωαννίνων μέσω Φιλιππιάδας. Από τότε το γεφύρι αποκτάει άλλη σημασία. Συναντιούνται σ’ αυτό όλοι οι δρόμοι που επικοινωνούν τη νότια Ήπειρο.
Ο πάτερ Διονύσιος, με το έργο του, αν μη τι άλλο, είχε προβλέψει το μέλλον. Το κυρίως γεφύρι, βασική και βοηθητική καμάρα, χτίζει, 1853 με 1857, ο ηγούμενος της Μονής Προφήτη Ηλία, Διονύσιος από το Ελευθεροχώρι. Οι δύσκολες συνθήκες της περιοχής αναγκάζουν τον επόμενο ηγούμενο, Ιερόθεο Μπάικο από την Άρτα, να συνεχίσει, να μεγαλώσει εκατέρωθεν, το έργο, χτίζοντας, ως το 1861, τις έξω καμάρες. Μεγάλο και δύσκολο το γεφύρι, πολλά τα χρόνια, πολλά και τα χρήματα που χρειάστηκαν, αντίστοιχα 9 χρόνια, παραπάνω από 1.200 λίρες. Κατά τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν η κυκλοφορία αυξάνεται, οι Τούρκοι προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα του χειμώνα κατασκευάζοντας τη μακριά οδογέφυρα Χαμηδιέ. Το πέτρινο παλιό τοξωτό γεφύρι συνεχίζει να λειτουργεί, τουλάχιστον το καλοκαίρι, επιβάλλοντας τ’ όνομά του στο χώρο, την αισθητική του στο χρόνο.
Στους αγώνες 12-13, για να προωθούνται στο μέτωπο εφόδια απ’ τον πλωτό Λούρο, καταστρέφεται τμήμα του, που αμέσως μετά επισκευάζεται. Στα σκληρά χρόνια της κατοχής, τη νύχτα από 4η προς 5η Ιουλίου του 1943, ανατινάζεται και χάνεται οριστικά το δίτοξο –όπως ήταν στην αρχή- γεφύρι του Καλόγηρου.
Σήμερα, διατηρούνται τμήματα των ακρόβαθρων, για να θυμίζουν σ’ όσους ξέρουν. Κοντά τους και μια μαρμάρινη πλάκα που έστησε, «εις μνήμην», ο τελευταίος ηγούμενος του μοναστηριού -πριν κι αυτό εγκαταλειφθεί.
(Αρχείο πέτρινων γεφυριών-κείμενα Σπύρου Μαντά)
Φώναξε του Στεφανή:
- Η ξυλεία κ’ η πέτρα από τα νταμάρια να κατέβει κάτω στην πεδιάδα, διάταξε.
Ο παραγιός κοντοστάθηκε.
- Άλλαξες γνώμη για τη θέση της; Όμως κινδυνεύει κοντά στο ποτάμι, τόλμησε.
- Τι πράμα; ρώτησε ο καλόγερος.
- Η εκκλησιά, είπε το παιδί.
- Δεν θα χτίσουμε εκκλησιά, είπε. Και κανένας πια δεν θα κινδυνεύσει …
Μπήκε η άνοιξη. Ο ήλιος άρχισε να ψήνει τα καλαμπόκια, τα κορμιά των εργατών…Κάτω απ’ το μυστρί και τη βαριά το γιαπί κάθε μέρα πιο πάνω. Χαράματα τυφλά ο ποταμός τους δρόσιζε τα μέτωπα κι αυτοί τον πολεμούσαν…Φωνάζονται πια με τα μικρά τους ονόματα, ο Βλάσης, ο Γιώργης, ο Αρτέμης.
«Γιώργη φέρε το τρυπάνι, Βλάση τη σκάλα, Αρτέμη πιο λιανή πέτρα». Μια μέρα ήρθε ο Αρτέμ-μπέης καβαλάρης.
- Ο Αλλάχ να σας ευλογεί, είπε. Τι χτίζετε;
- Ένα γεφύρι, είπε ο πρωτομάστορας...!
Είναι ένα μικρό απόσπασμα από το πάρεργο ενός ποιητή, λογοτεχνική προσέγγιση από το Γιάννη Δάλλα ενός, σημαντικού για το γενέθλιο τόπο του, γεγονότος: την κατασκευή του γεφυριού του Καλόγηρου στη Φιλιππιάδα της Πρέβεζας.
Ο ηγούμενος ενός μοναστηριού της περιοχής του Προφήτη Ηλία αποφάσισε στα μέσα του 19ου αιώνα να ενώσει τον Λούρο με ένα πέτρινο τοξωτό γεφύρι. Το χειμώνα τα νερά από τις βροχές στην περιοχή επεκτείνονταν τόσο που σχημάτιζαν λίμνη, για αυτό και η απόφαση ήταν τολμηρή. Η κατασκευή ήταν δύσκολη διήρκησε κάμποσα χρόνια πάντα όμως με την χρηματική υποστήριξη
του μοναστηριού, η οποία ανήλθε στα 120.000 γρόσια. Μόνο οι ηγούμενοι άλλαξαν.
Το γεγονός, με πολύτιμες λεπτομέρειες, καταγράφεται, σαν ενθύμηση, σε εκκλησιαστικό βιβλίο της Άρτας, γύρω στα 1870. Το 1853 τον Φεβρουάριο άρχισε η οικοδομή της γεφύρας Ινάχου ποταμού με έξοδα του Πανοσιώτατου καθηγουμένου της Ιεράς και Σεβάσμιας ενοριακής μονής του προφήτη Ηλία κ. Διονυσίου από το Λευτεροχώρι, ο οποίος δεν πρόφθασε να το τελειώσει, διότι το 1857 τον Απρίλιο απεβίωσε. Ο διάδοχος αυτού, ο κ. Ιερόθεος από την Άρτα τελειοποίησε τη γέφυρα μαζί με τις έξω καμάρες και με δαπάνες από την ίδια ιερά μονή.
Το πρώτο και το δεύτερο στοίχισε υπέρ τα 120.000 γρόσια. Τελείωσε αυτό γύρω στα τέλη του έτους 1861. Αυτό αναφέρεται στην ενθύμηση.
Τα παραπάνω επαληθεύονται, τουλάχιστον όσον αφορά τα πρόσωπα, απ’ όσα έγραψε, δέκα χρόνια αργότερα, ο Ιωάννης Λαμπρίδης, ο οποίος, ας σημειωθεί, αγνοούσε τότε την ενθύμηση - θα δημοσιευτεί μόλις στα 1929 στο περιοδικό «Ηπειρωτικά Χρονικά». Ωστόσο, μεταξύ τους, επισημαίνονται μικρές διαφορές στο χρόνο αποπεράτωσης του έργου και στο ύψος της συνολικής δαπάνης.
Να δούμε τι έγραψε ακριβώς και ο Λαμπρίδης: Ο ηγούμενος της Μονής αυτής Διονύσιος από το Ελευθεροχώρι κατέβαλε 640 οθωμανικές λίρες για την κατασκευή της γέφυρας στον ποταμό Λούρο μεταξύ των τμημάτων Καρβασαρά και Κάμπου και των χωριών Χαλκιάδες και Ελευθεροχώρι. Ο διάδοχος αυτού Ιερόθεος ο Μπάικος από την Άρτα για την αποπεράτωση του έργου (1867) έδωσε 360 οθωμανικές λίρες.
Ίσως οι πληροφορίες που μας δίνει ο άγνωστος ιερωμένος που έγραψε την ενθύμηση να είναι πιο ακριβείς γιατί βρισκόταν πιο κοντά στο χώρο και το χρόνο που συνέβη το γεγονός.
Το γεφύρι του Καλόγηρου ανατινάχτηκε τη δεκαετία του 1940, στα χρόνια της κατοχής! Τελικά, χρειάστηκε καιρός πολύς, για να βρεθούν αληθινά ντοκουμέντα σε σχέση με το γεφύρι. Έτσι αποκαλύφθηκε η φιγούρα του χαμένου γεφυριού.
Σε δύο φωτογραφίες ντοκουμέντα το γεφύρι φαίνεται μέσα στους βάλτους σχεδόν αχρηστεμένο να περιμένει την τελική του καταστροφή (1941). Η μία περιλαμβάνεται στο λεύκωμα της Μαρίας Χρουσάκη που τύπωσε η Εθνική Πινακοθήκη το 2000. Στο λεύκωμα αυτό, βλέπουμε το γεφύρι μέσα στους βάλτους, σχεδόν αχρηστευμένο, να περιμένει το τέλος του που πλησιάζει. Η Χρουσάκη το βρήκε και το αποθανάτισε το 1941, όταν ανέβαινε στο μέτωπο. Ενώ η άλλη είναι τραβηγμένη από τον Fred Boissonnas πριν σχεδόν 100 χρόνια.
Το γεφύρι είχε χτιστεί στη δυτική άκρη του κάμπου της Άρτας, κάτω από το ύψωμα Ηλιοβούνι (560 υψόμετρο.) όπου και το μοναστήρι του Προφήτη Ηλία.
Πιο κοντινά του χωριά, το Ελευθεροχώρι και η Φιλιππιάδα. Μετά το 1881, ανάμεσά τους, θα χτιστεί κι η Νέα Φιλιππιάδα. Ο δρόμος που διασχίζει τους αρχικά δύο, μετέπειτα τρεις οικισμούς φεύγοντας για το γεφύρι, είναι τότε ένα στενό, χαμένο στη βλάστηση, μονοπάτι. Ο κεντρικός δρόμος Άρτας - Ιωαννίνων, ξεκινώντας απ’ τη Σαλαώρα, το επίνειό τους, περνά ανατολικότερα, από Χανόπουλο και Γκρίμποβο, κατευθυνόμενος στα Πέντε Πηγάδια. Όσοι έρχονται από Πρέβεζα, πρέπει να ανεβαίνουν στις δυτικές πλαγιές του Λιοβουνιού, να κατεβαίνουν στο ξύλινο πια γεφύρι της Πάσσενας, στην Παντάνασσα, και να συναντούν το μεγάλο δερβένι στα Μουλιανά (Γοργόμυλο).
Λοιπόν, σ’ αυτόν τον κάμπο, βάλτο, που όλοι αποφεύγουν, δεν μπορούν να διασχίσουν, το γεφύρι του Καλόγηρου φαντάζει το λιγότερο άχρηστο. Τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν και μάλιστα ραγδαία γύρω στο 1890, που γίνεται η νέα χάραξη του δρόμου Άρτας - Ιωαννίνων μέσω Φιλιππιάδας. Από τότε το γεφύρι αποκτάει άλλη σημασία. Συναντιούνται σ’ αυτό όλοι οι δρόμοι που επικοινωνούν τη νότια Ήπειρο.
Ο πάτερ Διονύσιος, με το έργο του, αν μη τι άλλο, είχε προβλέψει το μέλλον. Το κυρίως γεφύρι, βασική και βοηθητική καμάρα, χτίζει, 1853 με 1857, ο ηγούμενος της Μονής Προφήτη Ηλία, Διονύσιος από το Ελευθεροχώρι. Οι δύσκολες συνθήκες της περιοχής αναγκάζουν τον επόμενο ηγούμενο, Ιερόθεο Μπάικο από την Άρτα, να συνεχίσει, να μεγαλώσει εκατέρωθεν, το έργο, χτίζοντας, ως το 1861, τις έξω καμάρες. Μεγάλο και δύσκολο το γεφύρι, πολλά τα χρόνια, πολλά και τα χρήματα που χρειάστηκαν, αντίστοιχα 9 χρόνια, παραπάνω από 1.200 λίρες. Κατά τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν η κυκλοφορία αυξάνεται, οι Τούρκοι προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα του χειμώνα κατασκευάζοντας τη μακριά οδογέφυρα Χαμηδιέ. Το πέτρινο παλιό τοξωτό γεφύρι συνεχίζει να λειτουργεί, τουλάχιστον το καλοκαίρι, επιβάλλοντας τ’ όνομά του στο χώρο, την αισθητική του στο χρόνο.
Στους αγώνες 12-13, για να προωθούνται στο μέτωπο εφόδια απ’ τον πλωτό Λούρο, καταστρέφεται τμήμα του, που αμέσως μετά επισκευάζεται. Στα σκληρά χρόνια της κατοχής, τη νύχτα από 4η προς 5η Ιουλίου του 1943, ανατινάζεται και χάνεται οριστικά το δίτοξο –όπως ήταν στην αρχή- γεφύρι του Καλόγηρου.
Σήμερα, διατηρούνται τμήματα των ακρόβαθρων, για να θυμίζουν σ’ όσους ξέρουν. Κοντά τους και μια μαρμάρινη πλάκα που έστησε, «εις μνήμην», ο τελευταίος ηγούμενος του μοναστηριού -πριν κι αυτό εγκαταλειφθεί.
(Αρχείο πέτρινων γεφυριών-κείμενα Σπύρου Μαντά)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Samsung Galaxy Note 3 Copy
iPhone 5S Copy Hiphone
iPhone 5 Goophone vs Apple iPhone 5
SΛMSUNG Galaxy S3 copy Unboxing
Our Visitors now
Πρωτοσέλιδα
Blog Archive
-
►
2019
(1)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2017
(47)
- ► Φεβρουαρίου (44)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2016
(228)
- ► Φεβρουαρίου (63)
-
▼
2015
(650)
- ► Δεκεμβρίου (5)
- ► Σεπτεμβρίου (78)
-
▼
Φεβρουαρίου
(89)
- Βιντεοκλήσεις εικονικής πραγματικότητας
- «Μαγική» υπηρεσία πραγματοποιεί όλες τις επιθυμίες!
- Πρέπει να το δεις: Η Microsoft οραματίζεται το κον...
- Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
- Πιλοτάρισμα ενός drone μόνο με τον έλεγχο της σκέψης
- Το τρομερό κάρφωμα του LaVine
- Σκιές περαστικών μετατρέπονται σε χαρακτήρες του D...
- 25 χρόνια Photoshop
- AMD Carrizo
- Sony – νέο PlayStation 3 Firmware Version 4.70…
- Με 16 Megapixel κάμερα και Sony IMX240 αισθητήρα…
- Focus Official Trailer #3
- Final Fantasy XV – σε απίστευτο PS4 gameplay βίντεο…
- Neptune Duo Smartwatch
- Sony Design: Making Modern
- Ferrari 488 GTB
- Η Valve θα παρουσιάσει δικό της Steam Machine και ...
- LG Watch Urbane: Δείτε το πρώτο επίσημο video-παρο...
- Η Google εξαγόρασε τη Softcard και συνεργάζεται με...
- Sony Xperia E4g: Νέα έκδοση του budget smartphone ...
- Chromebook Pixel 2: Επιβεβαιώθηκε το δεύτερης γενι...
- Samsung Galaxy S6: Η πρώτη επίσημη φωτογραφία από ...
- castAR: Μια εικόνα από το κοντινό μέλλον με τη συσ...
- HTC One M9: Επίσημες φωτογραφίες, πλήρη τεχνικά χα...
- Make a film with iPad: Το νέο τηλεοπτικό σποτ με τ...
- H Apple επενδύει €1.7 δισ. σε δύο “πράσινα” κέντρα...
- Skyrim in VR - Cyberith Virtualizer + Oculus Rift ...
- YouTube for kids από την Google
- Κάντε κάθε TV συμβατή με Intel Wireless Display
- 100GB δωρεάν στο OneDrive αν έχετε Dropbox
- Open Bottle Opener
- C-17 Night Flight…
- Samsung Galaxy S6 / S6 Edge: Ενδιαφέρον concept vi...
- Lebara Talk: Διαθέσιμη και στην Ελλάδα η εφαρμογή ...
- Περιήγηση στη μαγική Γροιλανδία μέσα από το Street...
- Η Samsung εξαγόρασε την LoopPay για να ανταγωνιστε...
- Δείτε το εντυπωσιακό υπόγειο και αυτόματο πάρκινγκ...
- 25 χρόνια Photoshop: Το λογισμικό που άλλαξε για π...
- iOS: Η συσκευή δεν αποκρίνεται ή δεν ενεργοποιείτα...
- Δοκιμάζουμε τις Scosche magicMOUNT, τις εκπληκτικέ...
- Astropad: Μετατρέψτε το iPad σε γραφική ταμπλέτα σ...
- Μαγικά κόλπα με ένα iPad
- Apple Watch: Στα 5 εκατ. ρολόγια ανέρχεται η αρχικ...
- Υπαγόρευση στο iPhone…και στα Ελληνικά: Εσύ μιλάς ...
- Ιστορική νίκη με πρωταγωνιστή τον Πανούλα
- Εφαρμογή μηνυμάτων: Κοινή χρήση φωτογραφιών, βίντε...
- Συμβουλές και κόλπα για το iPhone στο iOS 8
- Σκέφτεσαι να αγοράσεις μεταχειρισμένο iPad; Οδηγός...
- Σχετικά με τα MFi αξεσουάρ για iPhone, iPad και iPod
- Λογότυπα... ακριβείας
- Από τοξική χωματερή σε θαυμαστό πάρκο ανακύκλωσης
- Interacket: Ένα μπουφάν που αλλάζει χρώμα ανάλογα ...
- Transition: Ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο με πτυσσόμενα ...
- Εστιατόριο στη Σιγκαπούρη χρησιμοποιεί drones για ...
- Μια μέρα στα γυρίσματα του «Game of Thrones»
- q-JAYS ακουστικά – τα μικρότερα…
- Ένα εργοστάσιο που ‘τυπώνει’ σε 3D εξαρτήματα για ...
- Razer Leviathan: Ήχος Surround 5.1 για gaming και ...
- Η Google εξαγόρασε την εφαρμογή photo backup Odysee
- Aquaris E4.5 UE: Επίσημα το πρώτο smartphone με λε...
- Henn na Hotel: Το πρώτο ξενοδοχείο στον κόσμο που ...
- Ξεκίνησε η εκπαίδευση των υπαλλήλων στα καταστήματ...
- Vound: Το παγκόσμιο δίκτυο ηχητικής δημιουργικότητ...
- Πως να αναγνωρίζουμε διάσημους ζωγράφους από τα έρ...
- Ρομποτάκι για τη λίμνη Ζηρού
- Άρχισε η διάθεση των δωρεάν τάμπλετ και δωρεάν ίντ...
- Έκθεση CES 2015 – Montblanc E-Strap
- Sony VPL-VW350 4Κ
- Στην 92η θέση στον κόσμο η Ελλάδα στις ταχύτητες I...
- Η Hasbro κυκλοφορεί Monopoly με πραγματικά χρήματα!
- Η Google ετοιμάζει υπηρεσία ταξί τύπου Uber και η ...
- Η Rockstar Games επιβεβαιώνει ότι έχει πολλές ιδέε...
- Motorola: Πωλήσεις 10 εκατ. smartphones το τελευτα...
- What’s Next? Η Samsung στέλνει προσκλήσεις για τα ...
- Τέλος υποστήριξης για τον Microsoft Windows Server...
- Η Γη από το διάστημα τη νύχτα!
- Bloodborne European PS4 Bundle
- Focal Easya Speaker
- Coffee Around The World
- Canon EOS 5DS
- Ένα βιβλίο που... αρνείται να ανοίξει αν είσαι προ...
- WidgeTunes: Όλες οι playlist και τα άλμπουμ σου, ε...
- Το Facebook iPhone app υποδέχεται τα ”Place Tips”,...
- Οι κορυφαίες εφαρμογές παραγωγικότητας του App sto...
- Microsoft Outlook: Διαθέσιμη η νέα επίσημη εφαρμογ...
- Το Google Earth Pro είναι πλέον διαθέσιμο δωρεάν
- BenQ RL2755HM, ειδικό μόνιτορ για κονσόλες παιχνιδιών
- Raspberry Pi 2 Model B στην ίδια τιμή με τον προκά...
- To Top 10 της ειδησεογραφίας για την εβδομάδα 26 Ι...
- ► Ιανουαρίου (115)
-
►
2014
(1222)
- ► Δεκεμβρίου (81)
- ► Σεπτεμβρίου (67)
- ► Φεβρουαρίου (139)
- ► Ιανουαρίου (219)
-
►
2013
(2439)
- ► Δεκεμβρίου (144)
- ► Σεπτεμβρίου (213)
- ► Φεβρουαρίου (253)
- ► Ιανουαρίου (190)
-
►
2012
(2709)
- ► Δεκεμβρίου (245)
- ► Σεπτεμβρίου (249)
- ► Φεβρουαρίου (293)
- ► Ιανουαρίου (280)
-
►
2011
(2214)
- ► Δεκεμβρίου (379)
- ► Σεπτεμβρίου (175)
- ► Φεβρουαρίου (128)
- ► Ιανουαρίου (195)
Η λίστα ιστολογίων μου
-
Λίβανος: Τουλάχιστον 20 νεκροί από ισραηλινό πλήγμα νότια της Βηρυτού - Συνεχίζονται οι πολύνεκρες ισραηλινές επιθέσεις κοντά στην πρωτεύουσα του Λιβάνου. Τουλάχιστον 20 άνθρωποι σκοτώθηκαν την Τρίτη σε ισραηλινό πλήγμα με στ...Πριν από 1 ώρα
-
Ευχαριστήρια ανακοίνωση του Εθνικού Φιλιππιάδας για φίλαθλο κόσμο και διαιτησία - Δείτε την ανακοίνωση του Εθνικού Φιλιππιάδας: Καλησπέρα σε όλους…!!!Σύσσωμο το Δ.Σ. του Α.Π.Σ. Εθνικός Φιλιππιάδας… The post Ευχαριστήρια ανακοίνωση του ...Πριν από 4 ώρες
-
Μίνι καροτσάκι για ανάπηρο κατσίκι έφτιαξαν οι κρατούμενοι στις αγροτικές φυλακές Αγιάς - *Όταν υπάρχει θέληση για ζωή, όλοι έχουν δικαίωμα στη ζωή!* *Το σχόλιο και η φωτό στάλθηκαν από τον συνάδελφο με αρμοδιότητα στις κτηνοτροφικές εγκαταστά...Πριν από 8 ώρες
-
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ: Η ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, ΤΟ ΚΑΠΝΟΓΟΝΟ ΟΠΛΟ ΚΑΙ Η... ΛΕΗΛΑΣΙΑ - Η Αμβρακία κατείχε τη θέση της σημερινής Άρτας... ...Χτισμένη πάνω στους ίδιους λόφους (το&ups [...]Πριν από 3 εβδομάδες
-
-
Τάισμα μικρών πελαργών - Οι μικροί πελαργοί τρέφονται και από τους δυο γονείς τους. Στην αρχή αυτοί αποβάλλουν με την μορφή εμετού την τροφή στο μέσο της φωλιάς απ’ όπου οι νεοσσοί...Πριν από 5 μήνες
-
Maldives: Ένας Έλληνας δημιουργεί εμπειρίες σε ένα μαγικό νησί - *O Γιάννης Γιαννόπουλος, ένας από τους μεγαλύτερους γνώστες της περιοχής των Μαλδίβων και νυν Director of Food & Beverage στο νέο resort Ifuru Island Mal...Πριν από 7 μήνες
-
-
Sony Vaio SVF15 battery - Sony Vaio SVF15 μπαταρία *Για τα μοντέλα:* Sony Vaio SVF14 series all models Sony Vaio SVF15 series all models Sony Vaio FIT 14E series all models Sony Va...Πριν από 7 χρόνια
-
-
ΕΘΝΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ - Το 2012 , δημιούργησα την πρόταση *"ΕΘΝΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ"* η οποία αποτέλεσε την αιχμή του Δόρατος του προεκλογικού προγράμμ...Πριν από 8 χρόνια
-
Δημιουργία λογαριασμού email - Κάνοντας διπλό κλικ στο εικονίδιο του Outlook Express που υπάρχει στην Επιφάνεια εργασίας (Desktop), ανοίγει το πρόγραμμα αλληλογραφίας. Για να φτιάξετε έν...Πριν από 14 χρόνια
-
Κέντρο Υγείας Φιλιππιάδας - Τί γίνεται με το Κέντρο Υγείας της πόλης μας? Υπάρχει φύλαξη τις νυχτερινές ώρες ή μήπως ... ο/η γιατρός εφημερίας και η νοσοκόμα βάρδιας εκτελούν και χρέη...Πριν από 14 χρόνια
-
Η Μεγάλη Ντροπή!! - Ήταν τέτοια εποχή πριν από δυο χρόνια. Είχε μόλις κυκλοφορήσει ένας πολυ σοβαρός τουριστικός οδηγός, για την περιοχή μας. Για την ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ ανέφερε μόνο τ...Πριν από 15 χρόνια
-
-
-
-
-
-
NewsIT
SPORT 24
Pathfinder.gr Sports - Σούπερ Λίγκα
Sports - Παράξενα
meteo.gr | Πρόγνωση Καιρού
Ο Καιρός
Οι ταινίες της ημέρας
About Me
- Σταυρόπουλος Άκης
- Ελευσίνα, Φιλιππιάδα, Greece
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου